Cum să îți dai seama care este publicul țintă al restaurantului tău

Ce înseamnă segmentarea pieței și profilul de client?

Piața segmentată reprezintă grupul de clienți pe care o afacere și-i propună să-i atragă. Ei sunt oamenii care cel mai probabil vor vrea să cumpere ceea ce tu oferi, în aces caz, să îți viziteze restaurantul.

Profilul de client este tipul de client, al pieții segmentate, pe care ai nevoie să îl atragi, prin promovare, pentru a consuma produsele tale.

Segmentarea pieței se face printr-o sinteză a mai multor factori:

1.Caracteristicile demografice ale clienților: vârsta, sexul, tipul de educație, venit, locația geografică, chiar religie și rasă.

2.Caracteristicile psihografice: atitudinile oamenilor, aspirațiile și valorile lor.

3.Caracteristicile comportamentului clientului: lista include obiceiurile de cumpărare ale potențialului client, comportamentul în zona digitală și pasiunile sale.

De ce este important să știi care este publicul țintă al afacerii?

O greșeală pe care o fac mulți antreprenori care sunt la începutul deschiderii unei afaceri în industria Horeca este că aceștia nu știu care este profilul țintă de client, a afacerii pe care tocmai au deschis-o. Însă, întreaga ta afacere trebuie să se învârtă și să se muleze pe demograficele publicului tău țintă. Toate elementele care îți alcătuiesc afacerea: strategia de prețuri, produsele din meniu, decorul și culorile pe care le folosești, modul de adresare, în ce fel promovezi și unde faci promovare, toate trebuie să se alinieze pe interesele și cererile clientelei targhetate.

Ce se întâmplă dacă nu ai un profil de client bine conturat, înainte de a începe afacerea?

Este posibil să investești foarte mult capital în promovare, dar aceasta să nu funcționeze, fiindcă nu te adresezi clienților potriviți, iar imaginea brandului tău, în fața consumatorilor, nu este destul de aliniată.

Poate te gândești că să te limitezi doar la un tip sau două de clienți reprezintă puțin pentru potențialul pieței, dar atunci când îți construiești și promovezi afacerea cu scopul de a deveni opțiunea 1 a tuturor consumatorilor, este posibil să devii mult prea general. Când afacerea ta devine mult prea generalistă în fața publicului, atunci este posibil ca brandul tău să devină anonim, deoarece nu există unicitatea care să te evidențieze pe piață.

Cum să construiești un profil de client?

Profilul de client este construit prin țintirea exactă a celor 3 caracteristici ale segmentării pieței: caracteristicile demografice, cele psihografice și cele de comportament.

Stabilirea profilului clientului de va ajuta să creezi întreaga imagine de brand a afacerii, fie că vorbim de alagerea locației, a prețului din meniu, a uneltelor de promovare și a tot ceea ce înseamnă afacerea ta.

Ți-am pregătit o listă cu caracteristici ale cumpărătorilor, în fucție de aceste caracteristici, care te vor ajuta să înțelegi mai bine profilul clientului tău, conform Restohub.org

1.Caracteristici demografice

Generația Z ( născută între 1995-2014)

  • Preferă servicii rapide și restaurante obișnuite
  • Au crescut în era digitală, deci se așteaptă la cât mai multă informație expusă online, la fel și când vine vorba de tehnologia inclusă în local
  • Pentru ei, prezența pe social media și gradul review-urilor este extrem de important

Millenials (1980-1994)

  • Servesc cina în oraș cu 53% mai mult decât restul populației
  • Preferă Ingredientele fresh și naturale
  • Dau importanță sustenabilității afacerii și valorilor companiei
  • Preferă mai mult cinatul în restaurante, decât în localuri de tip McDonald’s
  • Cel mai probabil să caute meniul restaurantului online gghjgh.jpg Generația X (1964-1980)
  • Preferă produsele organice
  • Pun valoare pe restaurantele de familie
  • Nu au prea multă experiență în lumea online
  • Au un grad important de verificare a review-urilor și a prezenței pe social media a afacerii

2.Tipul locației

Clientul țintă tău locuiește/ se află în zona urbană

  • Competiție echivalentă cu densitatea populației
  • Venituri variate
  • Necesitatea de diferite mărimi de mese, pentru acomodarea diferitelor grupuri
  • Probabilitate ridicată ca consumatorii să consulte un meniu online
  • Apetit crescut al consumatorilor pentru soluții de divertisment gghjgh1.jpg Zona suburbană
  • Zona în care se regăsesc familiile, generația x și cea de Baby Boomers
  • Grupuri mai largi, și familii
  • Nivelul de trai al clasei de mijloc
  • Probabilitate de a fi nevoie de locuri gândite pentru copii mici
  • Consumatorii au probabilitatea de fi influențați de alegerile tale față de sursele alimentelor pe care le folosești

Locațiile turistice ⁃ Interese culturale ⁃ Posibilitate consumatorilor de a cheltui mai mult ⁃ Apetit pentru experiențe luxuriante ⁃ Interesul pentru o cinare rapidă

3.Veniturile clientului

Populația cu venituri mari

  • Interesată să verifice meniul online
  • Probabilitate mai mare să încerce restaurante pe care nu le-au mai vizitat
  • Influențați de review-urile negative gghjgh1bhm.jpg Populația cu venituri medii
  • Interesată de noutate
  • Probabilitatea să consume mai mult fast-food
  • Probabilitatea să verifice prezența pe social media și review-urile atunci când merg la un restaurant nou

Definirea profilului consumatorului

După ce ți-am prezentat aceste recomandări, vrem să îți oferim alte câteva sfaturi pentru a te ghida în procesul de creare a profilului cumpărătorului.

Pasul 1: Vizitarea competiției

După ce ți-ai setat o locație în minte, este important să vezi ce strategie folosesc celelalte afaceri posibil competitoare ție.

Lucruri pe care să le verifici în cadrul competiției:

  • Pentru ce public sunt oferite produsele din meniu
  • Prețurile generale ale produselor
  • Atmosfera și muzica restaurantului
  • ce tipuri de clienți și grupuri de oameni observi
  • dacă există o diferență între clienții bărbați și femei
  • ce tip de îmbrăcăminte poartă clienții
  • Vârsta generală a clienților
  • Care sunt produsele comandate cel mai des

După ce ai vizitat cel puțin dintre competitori, notează aceste lucruri și încearcă să organizezi informațiile preliminare, astfel încât să îți dai seama dacă există caracteristici comune.

Pasul 2: Organizarea informației în cadrul profilelor posibililor clienți

După ce ai aceste informații rezultate din procesul tău de observație, creează profilul clientului tipic pe care l-ai observat în cadrul competiției, încercând să răspunzi la aceste întrebări:

  • Care este vârsta clientului tipic?
  • Care este sexul predominant?
  • Care este muzica și ambianța preferată de acest client?
  • Cât cheltuiește această persoană pe cină și ce reflectă prețurile observate?
  • Care obiceiul de comandare? Singur, cu prietenii, în familie?
  • Ce consumă cel mai des?

Fie că vrei să îți deschizi un restaurant, tocmai ți-ai deschis un restaurant, sau ești de mai mult timp de piață, trebuie să cunoști preferințele și nevoile clienților tăi. Caracteristicile de mai sus te ajută să în luarea următoarelor decizii de business, pe care le vei lua, pentru a-ți evolua afacerea și a câștiga mai multe profituri.

Cine suntem și cum îți putem ajuta afacerea în 2022

Menoo este un întreg sistem digital, care îi ajută pe clienții tăi să comande rapid, iar personalul tău să își îmbunătățească workflow-ul. Dacă te înregistrezi acum, restaurantul tău primește o lună gratuită de încercare pentru varianta noastră Premium. Descoperă care sunt beneficiile Menoo, aici.

poza art.png

Ai nevoie de ajutor?
Dacă ai nevoie de ajutor, lasă-ne telefonul sau adresa ta de email și te contactăm noi!