Avantaje și Dezavantaje: Meniul Digital versus cel Tradițional

Meniul digital a devenit o inovație must-have adoptată de cât mai mulți proprietari și manageri ai industriei HORECA, înlocuind metoda convențională, obișnuită, a meniului tradițional.

Într-un raport din 2021 realizat de Square’s Future of Restaurants, 88% dintre restaurante înclină spre a-și transfera meniul într-unul digital. Prin același studiu s-a constatat că 47% dintre afacerile care folosesc deja un meniu QR și-ar muta definitiv serviciile în online.

Cum rămâne cu meniul tradițional?

În ciuda avantajelor oferite de un meniu digital, există proprietari care preferă opțiunea convențională a meniului tipărit. Iată de ce:

1.Fără riscul unor erori digitale

Un meniu tradițional e mai puțin riscant, fiindcă nu funcționează pe baza unor algoritmi care să afișeze produsele, așa că poți fi sigur că afacerea ta nu stagnează până la ameliorarea problemelor tehnice și nici nu depinde de conexiunea Wi-fi. În același timp, nu pleacă de la premisa că orice client e deținătorului unui gadget performant cu care să poată scana codul QR și evită, astfel, responsabilitatea clientului de a-și face rost de meniul pe care restaurantul trebuie să-l ofere.

c c vcxvv.jpg

În schimb…

97% dintre români dețin un smartphone, iar în lipsa unui meniu digital responsabilitatea angajaților crește. Într-adevăr, un meniu de acest gen poate prezenta erori digitale. Dar nici cel tradițional nu se diferențiază, căci are erori umane. În medie, eroarea umană costă 30$ per comandă și 9.000$ lunar (luând în calcul un restaurant cu 20 de mese și 6.000 de comenzi pe lună). Pentru orice business HORECA, clienții fideli sunt principala sursă de prosperitate. Încurcarea unei comenzi de către angajați poate decide gradul de satisfacție al clientului și, implicit, cel de recomandare a serviciilor, eliminându-l din colectivul potențialilor clienți loiali.

2.Incluziune socială

Meniul tipărit e accesibil oricui, asta dacă există în numărul de exemplare necesar. Cel digital cere, pe lângă un telefon performant cu acces la Wi-fi, abilități de gestionare a conținutului online, aptitudini pe care generațiile mai vechi (cum ar fi Baby Boomers) le au foarte puțin (sau deloc) dezvoltate. În 2020, în România, persoanele cu vârsta de sau peste 65 de ani reprezentau 19% din populația țării. Neglijarea acestui segment de vârstă ar fi nejustificată și ar restricționa accesul la aceleași servici.

Totuși…

Un studiu din 2019 arată că 68% dintre Baby Boomers (cu vârsta între 57 și 75 de ani) sunt posesorii unui telefon inteligent și 11% îl folosesc ca mijloc principal de navigare online, deci majoritatea au cunoștințe de bază în acest domeniu și reușesc, cu eventuale instrucțiuni, să scaneze un cod QR. În plus, majoritatea restaurantelor și cafenelelor păstrează ca back-up exemplarul unui meniu tradițional pentru evitarea situațiilor neplăcute.

3.Longevitate mare

Un avantaj al meniului obișnuit este faptul că e longeviv. Odată ce designul meniului este creat, nu trebuie decât printat și implementat în local și funcționează pentru 3 luni, după care e de obicei schimbat.

Dar…

Indiferent de rezistența materialului din care este confecționat meniul, acesta se uzează și prinde un aspect neplăcut, vechi și murdar. Doar modul de prezentare al produselor în sine poate face clientul să pună la îndoială calitatea serviciilor oferite de local. În medie, oamenii petrec 109 secunde răsfoind meniul, așa că ar trebui să treacă printr-o experiență eye-catching pe care ar vrea să o repete. Meniul pe hârtie e comun, obișnuit și monoton. Mai mult, nu transmite nimic despre personalitatea afacerii tale, fiindcă e limitat ca spațiu de umplere și își pierde din proprietăți la imprimare. O altă diferență dintre aceste două tipuri de meniu este că cel digital are timp de acțiune scurt. Schimbarea prețurilor sau modificarea unei imagini se adaptează instantaneu, pe când un meniu tradițional cere un timp mult mai lung.

4.Rămâne un clasic

Pentru afacerile cu mulți ani de activitate în spate, păstrarea identității originale (inclusiv meniul) joacă un rol esențial. Există clienți care revin la cafenele și restaurante pentru a-și aminti experiențe din trecut și caută în mod special localurile pentru nostalgia pe care o creează, favorizând un meniu tradițional în fața unui modern și digital. xcxzcxczx.jpg

Chiar și așa,

Aplicațiile ce pun la dispoziție efectuarea comenzilor prin cod QR permit crearea unui design modern, dar care totuși să păstreze elemente vintage specifice identității businessului.

GANDURI FINALE.png

Așadar, există avantaje și dezavantaje de ambele părți. E important ca în configurarea afacerii tale să iei decizii de termen lung care ar pune în valoare personalitatea localului, să iei în calcul cât de atractiv ar fi pentru clienții țintă și să analizezi beneficiile fiecăruia în parte.

Ca să te ajutăm să experimentezi experiența unei comandări contacless, îți punem la dispoziție o lună de testare gratuită a sistemului nostru Premium. Căutare inteligentă, chemarea automată a chelnerului și comandarea direct prin aplicație sunt doar câteva dintre beneficiile aplicației, descoperă-le pe toate, aici (Acces gratuit 30 de zile).

Ai nevoie de ajutor?
Dacă ai nevoie de ajutor, lasă-ne telefonul sau adresa ta de email și te contactăm noi!