6 Sfaturi: Cum să fii un bun manager de restaurant

Succesul unui restaurant, profitabilitatea sa și construirea unui brand nu sunt lucruri atât de ușor de obținut. Pentru atingerea acestor deziderate trebuie urmărit și implementat un plan de strategii economice și de marketing. Iar cel care poate pune în practică toate acestea este managerul de restaurant. Viziunea patronului asupra afacerii și transpunerea acesteia în realitate sunt urmărite pas cu pas prin managementul de restaurant.

Pentru a-ți crea o viziune mai clară asupra a ceea ce însemnă un management bun al unui restaurant, dar și pentru a te ajuta în crearea unei strategii sustenabile de management, ți-am pregătit 6 sfaturi bune de luat în considerare.

1. Fii cu un pas înaintea celorlalţi

A sta organizat și a anticipa problemele te va ajuta în contextul administrării eficiente a unui restaurant. Mediul de lucru este unul foarte dinamic, inpredictibil , iar problemele apar mai tot timpul, din locurile în care te aștepți cel mai puțin.

Abilitatea de rezolvare a problemelor este o trăsătură importantă care trebuie să se afle în CV-ul unui manager. A rezolva problemele într-o tentă profesională, a fi pregătit și deschis pentru a găsi soluții te va ajuta să arați siguranță de sine în fața personalului, astfel ei îți vor urma planul cu încredere.

Poziția de manager, în orice tip de industrie, înseamnă multă disciplină și organizare.

2. Experiența

A avea experiență în bucătăria unui local, sau în poziția de chelner, nu este neapărat necesară, dar este utilă în slujba unui manager. De ce? Fiindcă te va ajuta să înțelegi mai bine fiecare rol pe care îl conduci. Vei înțelege mai bine cum să gestionezi problemele și nevoile angajaților tăi.

Poziția de observator este în mare parte unde va trebui să te afli, însă este important să ai cât mai multă experiență practică în toate ramurile afacerii pe care o gestionezi.

3.Spiritul de echipă

Un restaurant este un mediu unde se lucrează contra cronometru, într-o atmosferă de aparent haos. Managerul trebuie să-și păstreze calmul, să aibă cerințe realiste, bine gândite și nu contradictorii. Să arate fiecărui angajat că este important pentru firmă și să-l stimuleze spre performanță. Să-și amintească de zilele de naștere ale angajaților, să le serbeze și să celebreze împreună cu aceștia rezultatele bune obținute. dg.jpg

Un bun manager va avea și abilitățile unui HR-ist. Managerul unui restaurant va trebui să coordoneze echipa de angajați prin multiple mijloace, ca aceștia să poată să lucreze motivat spre succesul afacerii, dar și să aibă un mediu facil de muncă.

Printr-o comunicare bună, respectul față de angajați, fermitate, dar nu rigiditate, managerul poate trasa direcția care trebuie urmată de angajați.

4.Satisfacția clienților

Satisfacția clienților trebuie să fie un adevărat obiectiv pentru un manager de restaurant. Un aspect important de menționat este că în cadrul unui restaurant nu doar calitatea mâncării contează, ci întreaga experiență pe care clientul o are din momentul în care deschide ușa localului, și pleacă pe aceasta.

Abilitățile de comunicare ale personalului, prețurile, curățenia, ambianța localului sau rapiditatea servirii, toate acestea sunt lucruri pe care un manager trebuie să le gestioneze, pentru a oferi o experiență cât mai bună clientelei.

Clienții industriei HoReCa sunt foarte vigilenți, observă detaliile mici și consideră ieșitul la masă un lucru destul de personal. Atunci când au parte de experiențe plăcute, clienții revin din nou și din nou, astfel ai parte de cel mai benefic fenomen: fidelizarea clienților.

Ai putea fi interesat și de: De ce recenziile online ale restaurantului tău sunt importante? Cum să gestionezi review-urile negative

5.Promovarea afacerii

Un aspect pe care mulți manageri nu îl iau în considerare este promovarea afacerii pe care o gestionează. Un manager nu ar trebui să aibă cunoștințe complexe în domeniul marketingului, însă este benefic să știe anumite concepte de bază, să cunoască soluțiile de promovare, când și cum trebuie acestea implementate.

Un manager bun va ține cont de publicitatea în online, de imaginea publică a localului și de atragerea de clientelă nouă.

Uite câteva aspecte pe care poți începe să le aprofundezi în domeniul promovării afacerii pe care o gestionezi:

6.Deschidere și adaptare

La începutul pandemiei, întreaga idustrie HoReCa și-a pus problema supraviețuirii în noul context. Dar, prin deschidere, o mare parte din restaurante au reușit să supraviețuiască prin găsirea unor noi soluții. Piața de Food Delivery a crescut mai mult ca niciodată, au fost create noi tehnologii și soluții, care tind să persiste chiar și după închierea pandemiei.

Menoo a fost o idee formată înainte de impunerea restricțiilor pandemiei, însă care a devenit o unealtă perfectă în această perioadă. Menoo nu este doar o aplicație de comandare contactless, direct din restaurant, ci un sistem complet de gestionare a comenzilor și a meniului digital. dgcxvxcv.jpg

Ce ne-au spus partenerii noștrii despre aplicație?

  • Îmbunătățește productivitatea personalului
  • Reduce semnificativ timpul de așteptare al comenzilor
  • Aduce clienți noi în restaurant
  • Este ușor de folosit și funcționează rapid

Toate facilitățile sistemului nostru le poți găsi aici, alături de o lună gratuită pentru serviciul nostru Premium.

GANDURI FINALE.png

Fie că dorești să îți îmbunătățești abilitățile de management, fie că ești în căutarea unui manager pentru restaurantul tău, sau ești managerul propriul afaceri, această poziție este formată din multe provocări, dar și satisfacții ulterioare.

Pentru a fi o persoană de succes și iubită, trebuie să fi mai mult decât un lider. Trebuie să fii creativ, organizat, empatic, cinstit, muncitor și cu voință puternică, printre altele. Un manager bun dă tonul unui restaurant de succes, așa că străduiește-te să fii cea mai bună versiune a ta dacă vrei ca afacerea pe care o gestionezi să prospere.

Ai nevoie de ajutor?
Dacă ai nevoie de ajutor, lasă-ne telefonul sau adresa ta de email și te contactăm noi!