5 sfaturi eficiente pentru a recruta personal, pentru restaurantul tău

Găsirea oamenilor potriviți pentru afacerea ta poate să reprezinte un proces lung, iar din ce în ce mai multe afaceri din zona HORECA se plâng din cauza lipsei forței de muncă. Acest lucru, însă, nu ar trebui să te descurajeze. Dacă oferi resursele și timpul necesar în procesul de recrutare și promovare a posturilor disponibile, vei avea parte de rezultatele pe care le cauți.

Îți lăsăm o listă de 5 recomandări rapide, pentru a te ajuta să îți lărgești plaja de candidați, dar și să targhetezi mai bine posibilii angajați.

Mențiune: Fiindcă majoritatea procesului de angajare se desfășoară astăzi în spațiul digital, în acest material ne vom concentra pe la căile de comunicare online, social media și platforme web. dg.jpg

1.Creează o imaginea unui posibil angajator

Procesul de branding al unei afaceri este primul factor în strategia de promovare a afacerii tale. Dacă ai setat imaginea afacerii tale pe social media și pe website-ul tău până acum, este timpul să adaugi o nouă extensie de brand, și anume setarea unei imagini de angajator și a unui mediu pozitiv de muncă. Cum faci asta? Prin postările de pe rețelele de socializare, astfel încât candidații pasivi care îți vizitează profilul să poată să observe identitatea de angajator a restaurantului tău, ceea ce te va clasifica ca și un posibil angajator.

Uite câteva idei de postări, în acest sens:

  • fotografii cu personalul
  • fotografii de grup cu echipa
  • filmulețe din bucătăria localului
  • activități de grup

Bonus: Dacă ai un site web, poți adăuga o nouă categorie în meniul acestuia, și anume cea de echipă. Pe acea pagină poți să prezinți rolurile angajaților tăi și să creezi o imagine asupra personalului tău.

2.Definește tipul de persoană pe care vrei să îl angajezi

Ai nevoie de chelneri? Care ar fi vârsta unor chelneri cu normă full-time? Dar a unor chelneri care lucrează part-time? Ar trebui să fie femei sau bărbați? Au nevoie de training și experiență anterioară? (Aici trebuie să te gândești și la tipul afacerii tale, și remunerația pe care o să le-o oferi). Unde ar trebui să locuiască? În zona unde se află localul tău sau mijloacele de transport sunt destul de eficiente, ca ei să poată să ajungă relativ ușor la locul de muncă.

Toate aceste tipuri de întrebări sunt primordiale pentru definirea rolurilor. Atunci când alcătuiești acest gen de profil, ai o mai bună înțelegere asupra oamenilor pe care dorești să îi angajezi, ceea ce te va ajuta să targhetezi posturile libere direct către aceste tipuri de persoană.

3.Unde să promovezi rolurile disponibile

Îți recomandăm să promovezi rolurile disponibile atât prin promovarea online, cât și prin promovarea clasică. Folosește orice spațiu sau metodă pentru a da sfoară în țară că ai posturi libere.

Ca metode de promovare tradițională, poți să împarți pliante în zonele apropiate localului tău, sau în cutiile poștale a blocurilor din cartier. Poți să pui un afiș pe ușa de la intrare, sau într-o zonă vizibilă din exterior. Poți să pui un afiș într-un spațiu publicitar. Un alt lucru pe care poți să îl mai faci, dacă este posibil în zona în care te afli, este să contactezi școli sau licee de profil, care predau cursuri legate de serviciile din zona HORECA.

Promovarea online poate să constituie mai multe lucruri. Poți să adaugi un anunț pe OLX, La Jumate, Publi24, eJobs sau orice alte platforme de acest gen, unde poți să le promovezi, pentru o vizibilitate mai mare. Poți să creezi anunțuri pe Facebook, iar mai apoi să le distribui în grupurile comunității tale. Dacă afacerea ta este localizată în București, poți să scrii anunțuri pe grupuri de genul ,,Joburi Bucuresti" sau ,,Sectorul 1 Bucuresti" . Un alt lucru pe care îl poți face este să promovezi postul liber printr-o reclamă pe Facebook. dg1.jpg

4.Facebook Ads, un ghid rapid

Facebook este, probabil, cea mai utilă platformă pentru promovarea unor anunțuri de angajare, fiindcă pe această platformă se află o mare plajă de posibili angajați. Îți lăsăm o listă de sfaturi eficiente:

  • folosește atât text, cât și imagine, sau chiar video
  • începe anunțul cu o propoziție care să stârnească interes, precum ,,Ești în căutarea unui loc de muncă în industria Horeca?"
  • adaugă ca și locație, cartierul sau zona în care restaurantul tău se află, pentru o targhetare mai bună
  • setează genul persoanelor care îți vor vedea reclama
  • creează un ,,apel la acțiune", poți să îi direcționezi pe cei interesați de post spre un formular Google, un să le oferi un E-mail, un număr de telefon sau Watsapp.

5.Cum să structurezi anunțul postului

Crearea unui anunț nu este un proces simplu, ci îți recomandăm să fii atent cu cuvintele pe care le vei folosi, lucrurile pe care dorești să le incluzi, sau pe cele pe care nu le incluzi. Îți lăsăm, mai jos, un ghid bazat pe structutra unui anunț de angajare.

  1. Prima parte a anunțului este cea mai importantă. Aici va trebui să atragi atenția posibilului angajat folosindu-te de întrebări, pentru a-l face pe candidat să citească în continuare. Totodată, trebuie să fi destul de direct cu descrierea jobului, și să menționezi de la început tipul de post pe care îl oferi. Uite un exemplu de început de anunț: ,,Echipa noastră se mărește, căutăm chelneri pentru noul noul nostru restaurant! Ești o persoană sociabilă, devotată și care vrea să evolueze alături de noi?..." 2.Mai apoi, va trebui nu doar să explici rolul și lucrurile pe care angajatul va trebui să le facă, dar și să adaugi sens postului, prin frazele de acest gen: ,, Ca și chelner, vei reprezenta cea mai importantă parte a echipei noastre". Un alt lucru important în această parte este să clasifici taskurile postului după importanță.
  2. Adaugă avantaje reale, și centrează discursul spre crearea unei imagini de mediu plăcut de muncă. Un alt lucru de menționat în această parte este că oamenii caută oportunități de dezvoltare, ceea ce te poate influența în a oferi calificări, cursuri sau oportunități de creștere în cadrul echipei.
  3. În ultima parte a anunțului poți să menționezi genul de calificări necesare pentru aplicare. Ca să îți lărgești plaja de persoane interesate, poți să folosești fraze de acest gen: Experiența anterioară în acest domeniu reprezintă un bonus, la fel și cursurile/studiile în industria ospitalității".
  4. La final, oferă 1-2 căi de contact, depinzând de tipul de persoană pe care îl cauți. Este posibil să cauți persoane cu un mai mare grad de profesionalism, atunci va trebui să incluzi și emailul restaurantului. Dacă cauți un public mai generalist, poți să adaugi un număr de WhatsApp.

BONUS: Menoo eficientizează workflow-ul persoanlului tău, vrei să testezi? Îți oferim o lună gratuită

dg3.jpg

Cu Menoo, personalul restaurantului tău va avea cel mai mult de câștigat! Chelnerii primesc comenzile și numărul mesei prin notificare, atunci când un client comandă, iar bucătarii primesc comanda direct din aplicație. Avantajele sistemului nostru duc la un randament sporit al angajaților, dar și la ușurarea și eficientizarea muncii acestora.

Mai multe facilităti? 👉Aici

Ai nevoie de ajutor?
Dacă ai nevoie de ajutor, lasă-ne telefonul sau adresa ta de email și te contactăm noi!